İkamet Başvuru Süreci
Gerekli belgeler:
1. Online başvuru formu https://e-ikamet.goc.gov.tr/
2. Pasaportunuzun fotokopisi (İlk sayfa, vize içeren sayfa ve giriş damgasını içeren sayfa kopyalanmalı ve gönderilmelidir)
3. 4 adet fotoğraf (fonu beyaz, biometrik)
4. Sağlık sigortası
5. Öğrenci belgesi (TÖMER Öğrenci İşlerinden alabilirsiniz. Lütfen oturma izni başvurusunda bulunduğunuzu belirtmeyi unutmayın.)
6. İkamet kartı için ödeme makbuzu
7. Öğrencinin on sekiz yaşından küçük olması ve vizesiz gelmesi durumunda;
a. Muvafakatname: Yabancı öğrencinin anne ve babasının Türkiye’de öğrenim görmesine ve yaşamasına izin vermesi ve bunun için de ülkesindeki yetkili merciler tarafından düzenlenmiş muvafakatname belgesini bulunması gerekmektedir.
b. Doğum belgesi
8. Noter onaylı kira kontratı fotokopisi
9. Öğrenci adına kayıtlı fatura
10. Yerleşim yeri belgesi (yerleşim yeri belgesi var ise kira kontratı ve fatura gerekmemektedir.)
11. İkamet uzatma başvurusu yapacak olan öğrencileri için Ptt UETS (Ulusal Elektronik Tebligat Sistemi) dökümü. ( Ptt'den alınabilir.)